Friday, January 27, 2012

Tålmodighet er en dyd!

....som jeg ikke til all tid har!
Jeg blir ofte revet med, og vil helst se resultater MED EN GANG! 
Joda, det går fort med symaskin, men ikke alltid fort nok. 

Jeg har sydd en kjole til trollejenta etter et nytt mønster, og skulle bare teste det ut før jeg bruker penger på nye stoffer og blonder/bånd i "riktig" farge. Og den skulle selvfølgelig trollejenta være med på å finne ;)

Jeg hadde noen meter med stripet stretch velour som jeg kjøpte på salg fra Stoff og Stil, som var perfekt til testkjole.
Når man skal sy en testkjole, så er det meningen at man skal gjøre "rom" for feil, sånn at men ikke gjentar samme blemma på "originalen". Samtidig så vil jeg at resultatet skal være bra, eller i det minste brukbart! 
For ellers så går jo det rett i søpla. Men det ble så som så....

Note to self: IKKE sy av stoff med striper!




Det derre løpebåndet i midjen var noe &/%!¤#¤%/
Men det er vel enda en ting som blir lettere med litt trening;) Dette var første gangen!
Og selvfølgelig så ble det ikke helt beint med tanke på plasseringen av åpningen sentralt på forstykket...
Som snøring i løpebåndet har jeg brukt et søtt, gammelromantisk blonde bånd i offwhite.

Aaaaanyway!....
Trollejenta var fornøyd da, men hun har allerede køyet, så det kommer ikke bilde av henne i kjolen i denne omgang.

GOD HELG :)

No comments:

Post a Comment

I love reading you`re comments!